Ana içeriğe atla

Çilek Soslu Panna Cotta

İtalyan Tatlıları

Panna Cotta


Çilek Soslu Panna Cotta

O biirrr Panna  Cotta:)O biiirrr İtalyan..O biirrr İtalyan tatlısı.Beyaz Show gibi oldu bu galiba:) .Panna Cotta nedir diyenler , adını daha önce duyup da merak edenler ya da daha önce yemiş olup tarifini bilmeyenler buyrun buraya alayım sizleri..Buyrun buyrun...Bu İtalyan güzeliyle benim yolum daha önceki yayınlarımda bahsettiğim kursta kesişti..Kurs öğretmenimiz bizimle bu tarifi paylaşana kadar varlığında habersizdim bu güzelliğin..Ammaa velakin  kurs da yapıp bir de tadına bakınca yapmak şart oldu dedim..Uzun zamandır aklımdaydı ama kısmet bugüneymiş..Tarifin değişik versiyonları da var elbette..Zaman içinde bize uyarlanmış jelatinsiz olan tariflerini de paylaşacağım..Ama orjinal hali budur tarifin..Hadi o zaman az malzeme bol lezzet ve yüksek kalori için sizi alayım mutfağıma:


Malzemeler:

600 ml krema                          
2  yaprak jelatin
2 paket vanilin
1 su bardağından 3 parmak eksik pudra şekeri

Çilek Sosu İçin:
300  gram çilek
½ bardak su
1 Su bardağı tozşeker
1 yemek kaşığı nişasta (Ben kıvamlı bir sos sevdiğim için bana iyi geldi bu ölçü..Ama daha sıvı bir halde olsun isterseniz azaltabilirsiniz bu ölçüyü)
                                                     
Yapılışı:

Soğuk suyun içine yaprak jelatinlerimizi koyup  bekletelim..Biz bu arada Krema ,pudra şekeri ve vanilyayı ocakta ısıtalım..Kaynamasın ama..Kremalı karışımımız ısınınca ocağı kapatalım..Yaprak jelatinlerimizin fazla suyunu elimizle sıkarak atalım ve kremamızın içine ekleyelim..Karıştırararak erimesini sağlayalım..Eridiğine emin olduğumuzda servis kuplarına paylaştıralım..Bu ölçüyle 6 karamel kabı çıkıyor..Üstüne çilek sosu  için 2 parmak kadar pay bırakalım ve buzdolabına kaldıralım.5 ya da 6 saat kalsın buzdolabında...İlk yapıldığında kıvamı gevşek görünse de verdiğim süre sonunda kıvamını buluyor
   Gelelim çilek sosumuzaa:)Çileklerimizi ayıklayıp yıkayalım rondodan geçirelim ve sonra da tel süzgüyle süzelim..Sos tenceremize su ve şekerimizi koyalım ve ocağa alalım..Karıştırmadan arada sallaya sallaya şekerin erimesini sağlayalım..Bir süre kaynattıktan sonra altını kapatalım ve ılınmaya bırakalım..Ilınınca şurup , çilek püresi ve nişastayı  karıştıralım ..Tekrar ocağı yakalım ve kıvamını alıp koyulaşana kadar pişirelim..Ve altını kapatıp soğumaya bırakalım..
     Panna cottalarımız yeterince soğuyup kıvamını bulunca çilek sosumuzu paylaştıralım panna cottalarımıza..Tekrar buzdolabına kaldıralım sosumuz da kıvamını bulup koyulaşşsın ve soğusun..Daha sonra isterseniz bu şekilde isterseniz de benim yaptığım gibi ters çevirip üzerini tekrar sosla süsleyip servis yapabilirsiniz...Afiyet olsun..Sevgiyle ve afiyetle kalınız:)



Yorumlar

  1. Zeyno'cuğum adını Yemekteyiz programlarında ilk kez duydum ama hiç tatmadım, çok güzel görünüyor, eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Müjdeciğim:)Ben de kursa gidince tanıştım bu tatlıyla:)Denemeni öneririm kolay ve lezzeti garanti bir tatlı:)Sevgilerimle..

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mutfağa Buyruncum :)Sevgilerimle..

      Sil
  3. oooo çok güzel görünüyor ben adını daha önce duymamıştım denemek şart ama madem jelatinsiz tarifi glecek ben bekliyeyim jelatini kullanmıyorum jelatinli üründe yememeye dikkat ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Bal Tatlım:)Tamam en kısa zaman da senin için jelatinsiz tarifini de paylaşırım:)Sevgilerimle..

      Sil
  4. Ahh benim becerikli Zeyno'm tariflerini özlemişim. Şimdi ben tabağımı alıp ders başına geçmeden önce güzel bir keyif yapayım. Ellerine sağlık harika görünüyor..Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Vuslatcığımm ben de seni çok özlemişim<3 Sana iyi dersler dilerim canım..Çok teşekkür ederim .Sevgilerimle...

      Sil
  5. Canımmmm Zeynom sen ne kursuna gidiyorsun tatlım canımm balımm.Panna cotta iyi güzel hoş severim zaten nerede bol kalorili lezzetler hep en favorilerimizdir ne güzel yapmışsın ellerine sağlık tatlım afiyetler olsun çok öpüyorummmm.<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Vişnabım 2 yıl önce kızımın okulunun biz velilere düzenlediği Gurme Atölye kursuydu:)İyi ki katılmışım dedirtti bana..Çok katkı sağladı bana..Panna cotta ile de bu kursta tanıştım..Çok sevdim ben de..Çok teşekkür ediyorum ve ben de kocaman öpüyorum seni..Geç dönüş yaptığım için özür dilerim Tatlım:((Çok sıkıntılıyım..Çok üzüntülüyüm..Geçen hafta acı ve ani bir kaybımız oldu..O nedenle çok keyifsizim..Kendine çok iyi bak canım <3 <3

      Sil
  6. Çok severim nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. Bu hafif tatlı balıktan sonra çok yakışıyor.
    Davetlerimde mutlaka yapıyorum.
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Şekerim ben jelatinsiz olan tarifini de bekliyorum pek jelatin olayına sıcak bakamıyorum neden dersen ben vanilya da pek sevmem var bende bir tuhaflıklar nişastayı da unutmadan söyleyim peki bunu jelatinsiz yapsam nolur ki olmaz mı tatlım balım aklıma düşürdün gece gece :)Cevap bekliyorum bilesin ve de çok çok öpüyor vişnapın muckkk <3<3

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yorum yazabilirsiniz..Yorumunuza adınızı da eklerseniz sizi tanıma şansım olabilir..Bekliyorum değerli yorumlarınızı..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zeytinyağlı Enginar

Sebze Yemekleri Enginar Yemekleri Zeytinyağlı Enginar Zeytinyağlı Enginar      Merhabalar sevgili dostlarım..Güzel bir hafta hepimizin olsun diyorum pazar gününün son saatlerinde:)Huzur ve sağlık dolu günler diliyorum hepimize çünkü zor bir dönemden geçiyoruz..Herkes adeta barut fıçısı gibi..Git gide kutuplaşıyoruz..Bu bir sınav..Sonucunda kazananın  yada kaybedeninin hepimizin  olduğu bir sınav..Aynı geminin yolcusuyuz hepimiz ve hatırlatmak isterim bu gemi batarsa hepimiz batarız:(O nedenle de sukunetle ve sabırla , kazasız belasız atlatalım şu seçim sürecini..Olur mu:)        Eveet  huzurunuza her daim bayılarak yediğim zeytinyağlı enginar tarifimle geldim:)Benim enginarlarım geçen sene dondurucuya attığım enginarlar..Ama tazeleri çıktı ben stoklarımı eritmek için elimdekileri kullandım..Siz tazeleriyle yapın derim:)Hadi o zaman tarifimize geçelim biz..            Malzemeler: 8 tane enginar çanağı 1 Adet kuru soğan 1-2 Dal taze soğan Dereotu Yarım limon suyu 1 Çay

Mandalinalı Kurabiye

Kurabiye Tarifi Mandalinalı Kurabiye Tarifi Günaydınlar..Mutlu haftalar dilerim hepinize..Güzel olan her şey sizinle, kötülükler sizden uzak olsun..Güzel bir kurabiye tarifiyle geldim bugün..Çayınızı alın buyrun gelin..Kurabiyeler benden, çaylar sizden :)Hadi bakalım tarif için sizi Zeyno'nun Mutfağına alayım..Buyrun tarife :) Malzemeler *1 su bardağı toz şeker * 1 su bardağı  taze sıkılmış mandalina suyu *1 çay bardağı sıvı yağ *3 yemek kaşığı tereyağ *1 paket vanilin *1 paket kabartma tozu *1 çay kaşığı karbonat *1 yumurta *5 su bardağı Un Mandalinalı Kurabiye Yapılışı : Öncelikle kuru malzemeleri karıştıralım.(Un,vanilin,kabartma tozu,karbonat)Daha sonra tereyağ , şeker ve yumurtayı krema kıvamına gelene kadar .çırpalım.Sonra sırasıyla sıvı yağ ve mandalina suyunu da ekleyip çırpmaya devam edelim.Un karışımını ekleyelim ve yoğuralım.Biraz gevşek bir kıvamda olacak hamur.Çok sıkı bir hamur olmasın.Çok fazla yoğurmayın..Eğer daha kıtır bir k

Maş Fasülyesi Salatası

Maş Fasülyesi Salatası Nasıl Yapılır? Maş Fasülyesi Salatası  2017' nin son ayının ilk tarifini yazmanın heyecanı içindeyim😊😊Aralık ayının ilk tarifi yani😊Mutlu hafta sonları dilerim güzel ve yağmurlu bir İzmir akşamından sevgili dostlarım.Havalar pek bir enteresan bu aralar.Yaz değil elbette ama hani kış gibi de değil.Ara da bir soğuyor kışın varlığını hissettiriyor sonra hoooppp gene yükselişte hava sıcaklıkları!!Bi stabil ol kıpraşma demi 😉yok olmaz :)Çok bi beklentim de yok yani; yaz yazlığını ,kış da kışlığını yapsın diyorum.Baharlar da kafasına göre takılsın onların doğasında bu var çünkü!!     Ben burada  yeni yazımı hazırlarken  eşim de  Galatasaray-Akhisarspor maçını izliyor diğer tarafta. Fenerbahçe taraftarı olduğunu da belirteyim bu arada😊Yan gözle baktım An itibariyle 1-0 yeniliyor Galatasaray 😊Yazımı tamamladığımda maç sonucunu iletirim merak etmeyin😉😉Milli maçlar dışında ki maçlar çok ilgimi çekmiyor anladığınız üzere..   Şu zaman kavramı ne enteresan