Ana içeriğe atla

Karnıyarık

Fırında Karnıyarık Yemeği Nasıl Yapılır?


Fırında Karnıyarık
Karnıyarık

     Hayırlı haftalar,hayırlı ramazanlar dilerim sevgili dostlarım.Evlerimizden huzur,sağlık ve bereket eksik olmasın.Sağlık ve bereket tamam da huzur konusu nasıl olacak bilemedim.Bunca sıkıntılı gündem arasında!!:Şehit haberlerinin gelmediği gün yok neredeyse :(Bu kadar acının üstüne bir de seri katil çıktı başımıza.ATALAY FİLİZ.Son olarak İzmir'de görüldüğü haberleri gelince bir İzmirli olarak nasıl tedirgin olduğumu anlatmama gerek yok sanırım.Hele bir de anne olunca evladımın sokağa çıktığı her an inanılmaz bir gerilim kaynağı bizim için,kapıyı çalıp eve gelene kadar.Çok şükür bu cani yakalandı da rahat bir nefes aldık hepimiz.Emniyet güçlerimize ve duyarlı vatandaşlarımıza sonsuz teşekkürler.İyi ki varsınız.
     Bir anne olarak yüreğim ağzımda bekledim evladımın eve gelmesini bu süreçte.Evlere de hapsedemeyiz ki çocuklarımızı.Kendimizce tedbirler aldık biz de işte..Okuldan çıkarken haber ver,metroya binerken haber ver,taksiye bindiysen plakayı gönder bize diye biraz kabusa çevirdik kızımızın yaşantısını.Ama aslında bu bizde alışkanlık haline  geldi çok önceden.Birimizin başına herhangi birşey gelirse nerede bulacağımızı bilelim birbirimizi diye başladık.Büyükşehirde yaşarken, bu kadar korkutucu şeyler yaşanırken çok doğru davrandığımızı düşünüyorum bu konuda.Metroda insanların yüzüne daha dikkatli bakıp,elinde çekçekli bavulla gezen  genç birini görünce acaba bumu diye şüpheye düştük sıklıkla..Şükürler olsun yakalandı bu cani bir başkasının daha canına kıymadan.
   Neyse Atalay Filiz konusunu bir kenara bırakıp Türk Mutfağının baş tacı olan yemeklerine gelelim.KARNIYARIK desem size :)Bizim evde kapış kapış gider bu yemek.Patlıcanın her türlüsüne varım ben zaten.Kızarınca,közlenice,kurutulunca mmm enfes bir lezzet çıkıyor ortaya.Hele sabaha birazcık kaldıysa mis miss..
   Karnıyarık sevenleri Zeyno'nun Mutfağına alayım o zaman.Buyrun mutfağıma Karnıyarık yemeği yapıyoruz.
Fırında  Karnıyarık
Karnıyarık


Karnıyarık Yapmak İçin Gerekli Olan Malzemeler:


  • 8 Adet patlıcan (çok büyük olmasın)
  • 250 gr dana kıyması
  • 1 Adet orta boy  kuru soğan
  • 1 Adet domates
  • 1 Yemek kaşığı salça
  • 2 Yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 diş sarmısak
  • 8-9 dal maydanoz
  • Tuz,karabiber,kimyon ve kuru nane
  • Arzuya göre üstünü süslemek için domates ve sivri biber
Karnıyarık Nasıl yapılır ?

*Patlıcanlar yıkanır ve boylamasına alacalı soyulup,bıçakla kabuksuz kısmına çizik atılır bıçak yardımıyla.(Bu çizik hem patlıcanların içini pişmesini sağlayacak hem de iç harcını koyarken bize kolaylık sağlayacak)

*Soyulan patlıcanlar yarım saat tuzlu suda bekletilir ve sonrasında sıkılıp kağıt havlu ile kurulanır.Sonrasında kızgın yağda kızartılır.

*İç harcı hazırlamaya geldi sıra şimdi.Rendelenmiş soğan ve sarmısak sıvı yağda sarartılır.Kıyma eklenir ve kavrulur.Kavrulan kıymaya rendelenmiş domates ve salça eklenir.Sonrasında tuz,karabiber,kimyon ve kuru nane eklenir.Yıkanıp doğranmış maydanoz da eklenip bir iki kez çevrildikten sonra ocağın altı kapatılır.

*Kızartılmış patlıcanların tümü karnıyarığın pişirileceği tepsiye dizilir.

*Bir maşa yardımıyla patlıcanların kesik yeri açılır ve iç harç konur.Bütün patlıcanlara eşit şekilde iç harç konur.patlıcanların üzerine  halka halka kesilmiş domates ve biberler yerleştirilir.2 su bardağı su eklenir ve önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında domatesler ve biberler  kızarana dek pişirilir.(Üzerine domatesli ya da salçalı sos da yapılabilir ama iç harcında  her ikisi de olduğu için ben böyle tercih ediyorum.,daha hafif geliyor bana böyle)Afiyet olsun.

Karnıyarık Yemeği Nasıl Yapılır?
Zeyno'nun Mutfağı





Yorumlar

  1. iftar sofraları için çok güzel bir yemek.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım ama çok geç cevap yazdığım için özür dilerim :(Sevgilerimle..

      Sil
  2. Hayırlı ramazanlar diliyorum bende. Büyükşehirlerde Allaha emanet yaşıyoruz. Kimsenin kimseden haberi yok. Atalay Filiz le ilgili yapılan haberde her zaman geçtiğim üstgeçiti görünce tüylerim ürpermişti. Yakalandı neyseki.
    Bu yıl karnıyarık yapmadım henüz. Fotoğrafları görünce yapasım geldi. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Zülalcim çok teşekkür ederim ve özür dilerim canım geciktiğim için :(Öpüyorum seni vefalı arkadaşım <3 <3

      Sil
  3. güzel bir bloğ bende bloguma herkesı beklıyorum ıyı çalışmalar

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir tarif ellerin dert görmesin bloguma tekrar beklerim

    YanıtlaSil
  5. çok lezzetli bir yemek ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bir tarif muhteşem bir blog ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim @tatyemek :)Geciktiğim için çok özür dilerim, ilk fırsatta geleceğim ziyaretinize.Sevgilerimle..

      Sil
  7. Zeynommmm aç kapıyı ben geldim hem de en sevdiğim lezzet karnıyarık yapmışsın bayılırım eline emeğine sağlık tatlım.Özledim eski blog ziyaretlerimizi ve paylaşımlarımızı canımın içi seni çok seviyor çok öpüyorummmmm.<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi taneciğimmm <3 <3 Ah bu yaz nasıl fena geçti de blog yazılarımızı yorumlarımızı da alt üst etti :(Ben de şimdi bu açığımı kapatmaya çalışıyorum gecikmiş cevaplarımı yazdıktan sonra gecikmiş ziyaretlerimi de yapacağım inşallah bir taneciğim:)Kocaman öpüyorum ve sevgiyle sarılıyorum sana vefalı dostum benim <3 <3

      Sil

Yorum Gönder

Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yorum yazabilirsiniz..Yorumunuza adınızı da eklerseniz sizi tanıma şansım olabilir..Bekliyorum değerli yorumlarınızı..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zeytinyağlı Enginar

Sebze Yemekleri Enginar Yemekleri Zeytinyağlı Enginar Zeytinyağlı Enginar      Merhabalar sevgili dostlarım..Güzel bir hafta hepimizin olsun diyorum pazar gününün son saatlerinde:)Huzur ve sağlık dolu günler diliyorum hepimize çünkü zor bir dönemden geçiyoruz..Herkes adeta barut fıçısı gibi..Git gide kutuplaşıyoruz..Bu bir sınav..Sonucunda kazananın  yada kaybedeninin hepimizin  olduğu bir sınav..Aynı geminin yolcusuyuz hepimiz ve hatırlatmak isterim bu gemi batarsa hepimiz batarız:(O nedenle de sukunetle ve sabırla , kazasız belasız atlatalım şu seçim sürecini..Olur mu:)        Eveet  huzurunuza her daim bayılarak yediğim zeytinyağlı enginar tarifimle geldim:)Benim enginarlarım geçen sene dondurucuya attığım enginarlar..Ama tazeleri çıktı ben stoklarımı eritmek için elimdekileri kullandım..Siz tazeleriyle yapın derim:)Hadi o zaman tarifimize geçelim biz..            Malzemeler: 8 tane enginar çanağı 1 Adet kuru soğan 1-2 Dal taze soğan Dereotu Yarım limon suyu 1 Çay

Mandalinalı Kurabiye

Kurabiye Tarifi Mandalinalı Kurabiye Tarifi Günaydınlar..Mutlu haftalar dilerim hepinize..Güzel olan her şey sizinle, kötülükler sizden uzak olsun..Güzel bir kurabiye tarifiyle geldim bugün..Çayınızı alın buyrun gelin..Kurabiyeler benden, çaylar sizden :)Hadi bakalım tarif için sizi Zeyno'nun Mutfağına alayım..Buyrun tarife :) Malzemeler *1 su bardağı toz şeker * 1 su bardağı  taze sıkılmış mandalina suyu *1 çay bardağı sıvı yağ *3 yemek kaşığı tereyağ *1 paket vanilin *1 paket kabartma tozu *1 çay kaşığı karbonat *1 yumurta *5 su bardağı Un Mandalinalı Kurabiye Yapılışı : Öncelikle kuru malzemeleri karıştıralım.(Un,vanilin,kabartma tozu,karbonat)Daha sonra tereyağ , şeker ve yumurtayı krema kıvamına gelene kadar .çırpalım.Sonra sırasıyla sıvı yağ ve mandalina suyunu da ekleyip çırpmaya devam edelim.Un karışımını ekleyelim ve yoğuralım.Biraz gevşek bir kıvamda olacak hamur.Çok sıkı bir hamur olmasın.Çok fazla yoğurmayın..Eğer daha kıtır bir k

Maş Fasülyesi Salatası

Maş Fasülyesi Salatası Nasıl Yapılır? Maş Fasülyesi Salatası  2017' nin son ayının ilk tarifini yazmanın heyecanı içindeyim😊😊Aralık ayının ilk tarifi yani😊Mutlu hafta sonları dilerim güzel ve yağmurlu bir İzmir akşamından sevgili dostlarım.Havalar pek bir enteresan bu aralar.Yaz değil elbette ama hani kış gibi de değil.Ara da bir soğuyor kışın varlığını hissettiriyor sonra hoooppp gene yükselişte hava sıcaklıkları!!Bi stabil ol kıpraşma demi 😉yok olmaz :)Çok bi beklentim de yok yani; yaz yazlığını ,kış da kışlığını yapsın diyorum.Baharlar da kafasına göre takılsın onların doğasında bu var çünkü!!     Ben burada  yeni yazımı hazırlarken  eşim de  Galatasaray-Akhisarspor maçını izliyor diğer tarafta. Fenerbahçe taraftarı olduğunu da belirteyim bu arada😊Yan gözle baktım An itibariyle 1-0 yeniliyor Galatasaray 😊Yazımı tamamladığımda maç sonucunu iletirim merak etmeyin😉😉Milli maçlar dışında ki maçlar çok ilgimi çekmiyor anladığınız üzere..   Şu zaman kavramı ne enteresan