Yemek yemek de yapmak da ayrı bir zevk benim için..

4 Şubat 2013 Pazartesi

Cevizli Kereviz Salatası


Cevizli Kereviz Salatası


Hepinize kocaman kocaman merhabalar sevgili dostlar..Umarım hepinizin hafta sonu tatili güzel geçmiştir.Benim hafta sonum çok güzel , keyifli ve birazda hareketli geçti :))
  Uşak'taki ablişkom Nurhayat ve benim gamzeli  kuzum  Sudem İzmir 'e geldiler..Sömestir tatili sebebiyle..Ne kadar mutlu olduğumuzu bilmem söylememe gerek varmı..Tahmin etmişsinizdir sanırım..Aslında Kanada 'da yaşayan Sadomuz ve İstanbul 'da yaşayan tatlı Semuşumuz da olsaydı tam olacaktı keyfimiz..Ama arada okyanuslar ve kilometreler olunca hepimizin bir araya gelmesi zor oluyor..Biri olsa diğeri olmuyor işte yanımızda:((Ama kalplerimiz hep beraber..Ablişkom geldi demiştim ya Uşaktan ; sayılı gün çok çabuk geçiverdi işte ve onu cumartesi günü yolcu ettik Uşak'a..Onları göndermeden de ailemizin İzmir'de olan fertleri bir araya gelip güzel bir akşam yemeği yiyelim dedik..Çok keyifli bir akşamdı ..Kardeşler. .Annem. .Babam..Yeğenler..Babanişkomuz..Seviyorum ben böyle aile yemeklerini..Yemekten sonra olmazsa olmaz tabikiiii türk kahvesi:))Ardından çayla beraber tatlıılarrr:))hmmm tatlıyıda hiç sevmem dermişimmm:))ama siz inanmayın tabiki..Beni tanıyan dostlarım bilirler bu konudaki hassasiyetimi..Aslında durum hassasiyetten öte zaafım var demek daha doğru olacaktır yani..Napiyim yani seviyorum işte tatlı şeyleri diyerek menümüzden bahsedeyim sizlere efendiiimmm:))
   Menümüzde ana yemek olarak balık vardı..Çipura balığı..Normalde ben fırında yağlı kağıt üzerinde , güzelce yağlayıp tuzlayarak pişiririm bu balığı ama kişi sayısı fazla olunca dışarıda pişirttik balıklarımızı..Izgara balıklarımız çok lezzetliydi doğrusu..Balığın yanına olmazsa olmazdır salata ve fava..Ve diğer mezeler..

Cevizli Kereviz Salatası



MENÜMÜZ:
Izgara Çipura
Marul salatası
Fava
Kereviz salatası
Fırında zeytinyağlı biber dolması
Havuçlu Meze
Patlıcan Ezme
Çilek bastı tatlısı(Ben uydurdum bu tatlıyı , doğal olarak isminide ben koydum:))
Portakallı kek
Burma kadayıf tatlısı

Fava , havuç salatası ve portakallı kek tarifini daha önce yayınlamıştım..Uydurduğum tatlımın yani çilek bastının tarifini daha sonra yayınlayacağım çünkü resmini çekemedim..O kadar çok resim çekmişim ki telefonumun hafızasını doldurmuşum:))Sağolsun benim güzel kızım telefonumdaki resimleri cd ye attı:))Ama bir daha atarmı bilmiyorum 1000 küsur resim..Bir yazım için elli tane resim çekip birini alırsam olacağı buydu işte..Diğer çektiklerimi de kıyamayıp silmedim sonuç ta hafızasını doldurdum telefonumun:)
 Neyse ben yavaştan yavaştan tarifime geçeyim..Sanırım çenem düştü:))Sevgiyle ve afiyetle kalınn:)

CEVİZLİ KEREVİZ SALATASI

MALZEMELER:

2 Adet büyük kereviz kökü
1 subardağı iri dövülmüş ceviz
1 su bardağı kese yoğurdu
1 su bardağından biraz fazla yoğurt
2 yemek kaşığı mayonez
2 diş sarmısak
2 yemek kaşığı zeytin yağı

YAPILIŞI:

kese yoğurdu ile normal yoğurt karıştırılır.Çok kıvamlı olmasın..Ben 1 er su bardağı kese yoğurdu ve normal yoğurdu karıştırdıktan sonra yemek kaşığı ile normal yoğurt ekledim..Kıvamını açtım yani..Çok koyu olmasın kıvamı..Ama çok cıvıkta olmasın..Yoğurdumuzu hazırladıktan sonra mayonezimizi de  ekleyip karıştırıyoruz.Sonraaa sarmısağımızı dövüp bu karışıma ekliyoruz..Şimdi sıra kerevizlerimizde..Onların kabuğunu soyup renedeliyoruz ve yoğurtlu karışımımıza ekliyoruz..Karıştırıyoruz..Sonra cevizlerimiz , zeytin yağımızı ve  tuzumuzu da ekleyip karıştırıyoruz ve servis tabağımıza alıp üzerini cevizle süslüyoruz..Afiyet olsunn..